tirsdag, januar 6

Man tager det man haver!

Går noen fine mnd i møte nå. Eu-kontroll på bilen, veiavgift, tv-lisens vinterens strømforbruk (selv om det ikke kan være mye, hurra for ull-tøfler og pledd!) Pengene kommert til å rase ut av konto før de allerede har kommet inn, og for å slippe å grave for mye i sparekontoen så har jeg tenkt at det lønner seg og være rasjonell og bruke så lite penger som over hode mulig! Når det da kommer til mat er rugbrød bra. Det er litt dyrere enn annet brød men du spiser mindre for å bli mett, det holder seg leeeenge i kjøleskapet og jeg personlig synes faktisk at det smaker ganske godt! pålegg.. ja, saltpølse og smøreoster er jo holdbart! Ellers bærer kjøleskapet mitt preg av nyttårsforsettet om å spise sunnere.. gulrøtter, stangselleri, poteter, kålrot, sellerirot, ingefær, hvitløk og chilli er basis.. så kan jeg heller supplere med det jeg har råd til etterhvert. I dag laget jeg meg middag som mest sannsynligvis hadde en totalkostnad på 10 kr.. og det var godt!
Så her gikk det til:
Jeg brukte 1 pose nudler med kyllingsmak, 1/2 gulrot, 1 stil stangselleri, en knivspiss hakket ingefær, og en knivspiss hakket chilli. Krydder: buljongen fra nudelposen og gastromat-krydder (det ultimate krydderet til alt) og soys-saus!

Slik lages det. Kok opp 3 dl vann ha i 1 ts gastromat-krydder og buljongposen. hakk gulrot og stangselleri opp i små strimler og ha oppi vannet når det koker.. tilsett ingefær og chilli og la koke i 2 min, har så du oppi nudlene og 1 ss soyasaus. La koke til nudlene er klare, server!!

Det smakte faktisk veldig godt! Tror til en annen gang att kyllingkjøtt kunne vært ideelt og hatt oppi, så hadde det blitt en kylling/nudel suppe med litt mer mat i! Allikevel.. middag til 10kr er godt gjort synes nå jeg!

Ingen kommentarer: