torsdag, januar 22

Den vesle bjørnen og den vesle tigeren


Husker du?
Jeg husker i hvertfall disse søte historiene fra da jeg var liten og lille bjørn og lille tiger som skulle til Panama. Den trofaste bjørnen og den litt mer selvopptatte tigeren var kanskje en av mine absolutte yndlingsinnslag på barne tv og jeg kom plutselig til å tenke på de..

«Vi har det bra», sa den vesle tigeren. «Vi har alt som hjarta kan ønskje seg, og vi treng ikkje vere redde for nokon ting. For vi er sterke og, vi. Ikkje sant bjørn?» «Jau visst,» sa den vesle bjørnen, «eg er sterk som ein bjørn, og du er sterk som ein tiger. Det greier seg.»

Tenk å være like sterk og modig som lille bjørn og lille tiger i en verden underbygget av moral ubetinget kjærlighet og gjensidig respekt såfremt som enkel glede og nysgjerrighet. Historiene må ha vært god pedagogikk siden jeg husker dem enda!

Ingen kommentarer: