søndag, januar 25

ikke en kneppekappeknappeknepper!

Årets første julebord ble avholdt i går. På en hytte på Karlsøya i Skjeberg hadde jeg gleden av tilbringe gårsdagen med mine kolleger i ØBU styret. Lokalet svømte over av spekemat og god drikke til og litt avslappende boblebading utendørs mellom "busstur-slagene".

Visste du at det finnes en ding som heter knappeknepper? Finurlig sak akkurat det der. Ei venninne av meg har nemlig prestert å sage fingre istede for tømmer med motorsaga si, noe som resultert i en overbandasjert og ubrukelig høyrehånd.. et slikt handicap fører blant annet til komplikasjoner ved vitale behov som spising og avkledning. Når det kommer til spisingen så må hun rett og slett ha hjelp til å dele opp maten da hun ikke behersker både kniv og gaffel i hennes tilstad. Men det med avkledning mente en annen venninne av meg at ikke burde være noe problem. det var nemlig bare å gå til anskaffelse av en slik knappeknepper. En tredjeperson, forøvrig en meget militærisert person, mente på at han også hadde bruk for en slik knappeknepper da han var på militærøvelse 4 ganger i året og synes at jobben med å slå opp den norske hærs knappetelt er et arbeid som tar fra mennesker både mot og mæle. Jeg er av den oppfatning at når man først er i militæret så burde man helst sove i skyttergraver eller i hvertfall i en gapahuk, i en krigssituasjon har man vel ikke tid til å kneppe knapper?! Dessuten så virker jo ikke knappeknepperen på sånne knapper, men funker bare på slike knapper som man har f.eks på olabuksene. Derav konklusjonen knappekneppere er ikke en kneppeknappaknappeknepper! Det ble ikke noe mer argumentering rundt den saken selv om den militæriserte personen er en kverulant og bedreviter av dimesjoner! Jeg vant diskusjonen!

Kveldens beste sitat. " Jeg ble ikke født med ski på beina, jeg er født hjulbeint! - Å, er det derfor du er så interessert i buss og lastebil?"

Ingen kommentarer: