torsdag, februar 19

På nye eventyr

Jeg funderer litt over om jeg er usedvanlig heldig, eller om jeg bare er flink til å få livet mitt til å være innholdsrikt. Helt klart vil jeg kunne konkludere med at det skjer så utrolig mye rart og spennende hele tiden. Jeg har dessverre ikke anledning til å klone meg men jeg er med på all den morroa jeg rekker. Også slår det meg at det kun er meg selv som er ansvarlig for hvor mye jeg gjør ut av hverdagen og hvor spennede livet mitt er!

Når det er sagt så har jeg ikke akkurat noen nølende holdning i forhold til å kaste meg inn i alt som er gøy og morsomt! Man må gripe de sjansene man har! En av de rutinemessige sjansene for gøy som finnes i halden er onsdags-quizen! Jeg har en høy deltakelses-frekvens og føler at jeg gjør det relativt greit også plasseringsmessig. Men pga stor arbeidsmengde og litt sykdom hittil i dette semesteret har den store onsdags-festinga latt seg vente på! Men nå skulle det festes og det til gangs! Egentlig så hadde denne kvelden vært planlagt i flere uker, fordi det passa så bra! Jeg hadde hatt god tid til å forberede meg på ledermøte den påfølgende morgenen og så dermed ingen grunn til annet enn å file litt på stemmebåndet og handel inn litt øl! Kvelden startet med herlig kylling-taco og fulgtes opp med herlig øl og goood stemning! Til slutt ble vi 6 jenter i stua, humøret økte og til og med gitaren ble dratt frem som et underholdningsobjekt. Men ikke nok med det.

Jeg mener jeg har blogge tom den nakene naboen som bor rett over gata. Han slo jaggu til igjen. Ikke helt naken denne gangen men mannen har tydeligvis et enormt eksponeringsbehov. Vi satt altså her vi 6 jentene og skravlet og skråla slik som jenter gjerne gjør! Pluteslig får vi øye på en bar mannekropp inne i vinduet på andre siden av gata. Der står da denne naboen min i boksershorts og pumper jern! Enten så er mannen stokk dum OG blind. eller så hadde han et ønske om at 6 jenter faktisk skulle se at han trente. Forsamlingen vedtok i enighet at det måtte være det siste som var realiteten. Han satt faktisk og jumpet sit-ups på en forbaska gym-ball i alle jentenes åsyn.. Takk for underholdningen!

Vi kom oss på quiz også! Og da vi kom ditt så vi til vår forfærdelse at det var noen som hadde stjålet vårt faste lagmedlem, Einar. Vreden var stor. Tydelig at noen hadde gjort en betydelig jobb med å narre han vekk fra sitt harem der han hører hjemme. Men kvinner er listige og snarrådige vesner så vi kuppet han selvfølgelig tilbake. Dette var ingen enkel operasjon skal jeg si deg. Undertegnede så sitt snitt da Einar begynte å gå mot baren for å få et nytt glass med isvann. Jeg spurtet over lokalet for å finne en ekstra stol som einar kunne få sitte på, deretter listet jeg meg bort til Einar i baren og hvisket han i øret at når han gikk tilbake mot plassen sin så kom han til å innse hvor han egentlig skulle sitte. Og han måtte bare sette seg der, dersom noen ble sinte på han skulle jeg ta på meg den fulle og hele skylden. Så løp jeg over til bordet der Einar-kidnapperene satt og stjal med meg jakken hans og hang den pent på stolen ved siden av meg. Da Einar vendte tilbake så man forvirringen i øynenen hans men etter mye titting på begge lagløsningen satt han seg til slutt ned der han tilhørte, nemlig hos oss. Jubelen brøt løs i Kongens lokaler. Vi vant ikke, men det er ikke så farlig steminga var på topp uansett den, så nå skulle vi bare brå-løpe bort i leiligheten min for å helle inn litt ytterligere forsyninger!





På vei hjem runder vi det første hjøret og får vi øye på noen som definitivt ikke hører til på fortauet. Midt i snøen ligger det nemlig en svimeslått ugle! Som den omsorgspersonen jeg er skulle selvfølgelig denne fuglen reddes! Første anrop gikk til 1881 som henvendte oss videre til politiet og igjen henvendte oss til viltnemda. De skulle komme om 15 minutters tid og vi fikk bare holde øye med ugla frem til da. Det gjorde vi selvfølgelig. Det ble en del bilder og litt berøring av denne stakkars fuglen! Vi var jo så fasinert av dette dyret at vi nærmest ikke visste hvor vi skulle gjøre av oss. Litt etter litt kom dyret mer og mer til seg selv og ble sittende og stirre oss intenst inn i øynene akkurat som om den lurte på hvorfor i all verden vi satt der og skulle passe på den! Skikkelig sært å bli uglesett på åpen gate!! Plutselig tok den av og fløy av gårde. Min teori om at den hadde brukket en vinge falt da i grus, men ingenting var bedre enn at den var i god form! Dagens gode gjerning var vel gjennomført og vi kunne tusle hjem til mer morro!

Og mer morro skulle det bli! Det var selvfølgelig både øl og vin i lavendelstredet 23. 7-er banden som valget å bruke leiligheten min som et alkoholdepot fikk uttelling for pengene. Jeg får nemlig et stort behov for å sjenke andre mennesker med alkohol når jeg havner i den rette stemningen. og på hylla sto ei flaske med galliano. Er det som har lyst på galliano og kaffe?! Unisont ja runget mellom de laftede veggene. Jeg innså når jeg sto opp på torsdag at det var vel så mye av denne drikken som havnet på gulvet som i magesekken til folk, men det faktum at jeg fikk brukt mine shotteglass med nakene menn i bunnen gjorde alt verdt det. En snedig ting med disse glassene var også at det var om og gjøre å kunne se mennene med drikken i.. det vil si at man ikke kunne tillate seg så mye kaffe oppi! Neste stopp, kongens og karaoke!

Tror ikke jeg har mer å meddele enn at kongenskvelden ble fantastisk! Karaoke ble sunget og øl ble drukket! Dansing var et faktum og det var faktisk ganske mange mennesker utpå denne kvelden også! Reporoar denne kvelde. Bonny tyler - I need a Hero (med Stine, Caroliene og Catharina) Atomic kitten - Etarnal Flame (dette var en soloopptreden og mottakelsen jeg fikk fra publikum var helt fantastiske.. helt rått, rett og slett!) og til sist og selvfølgelig og ikke minst Bon Jovi- You give love a bad name! (denne ble sunget med diverse masse mennesker!) Alt er som det skal være! Jeg våknet klokka 07.15 morgenen etter strålende våken og klar for ledermøte!

(Bildene har jeg hentet fra Ineta Jekabsone sitt album.)

Ingen kommentarer: