fredag, februar 13

granateple...


Bare navnet i seg selv er ganske skremmende. Men jeg kjøpte nå i allefall denne spenstige frukten da jeg tuslet rundt på coop extra i går. Denne ene frukten kostet faktisk 19,90 kr og noe som er så dyrt må jo smake fantastisk godt, tenkte jeg da jeg plukket den opp og la den i handlekurven! Kjøpt og betalt og vel hjemme pakker jeg den opp av handleposen... titter på den og tenker. Denne skal jeg kose meg med i morra, for da er det freddan!

Jeg har faktisk båret med meg denne fruken i hele dag! Den har vært i både fredrikstad og sarpsborg, godt pakket inn har den ligget i veska og ventet på at jeg skal sette tennene i den, men først nå da jeg har kommet meg hjem har jeg våget meg til å forsøke og fortære dette underverket av en frukt... jeg delte opp i to halve og etter litt vurdering halve i halve igjen og ble sittende igjen med 4 båter med frukt.

Granateple... det er faktisk mildt sagt.. frukten praktisk talt teppebombet mitt røde golvteppe med noe som lignet radioaktive rosa maiskorn da jeg forsiktig forsøkte å pirke ut noe som kunne se spiselig ut... Inni et granateple er det nemlig noe mystisk...fargen er mystisk, konsistensen er mystisk og ikke minst smaken er mystisk! (!) Jeg skjønner egentlig hvorfor denne frukten har et navn som assosierer til militær amunisjon.. for i det jeg tok min første lille bit av denne, visstnok veldig sunne, frukten var det akkurat som om noen slapp en klasebombe inn i munnen min.. en eksplosjon av smaker jeg aldri har smakt før.. også er det steiner inne absolutt hver eneste en av disse radioaktive rosa maiskorna... ikke en frukt for de som er stein-skeptikere i alle fall!

Nå har jeg forsøkt å spise på det meste av innholdet i denne frukten.. og har konkludert at det kun er disse "maiskorna" som skal være spislige... men jeg har enda ikke funnet en god løsning på hvordan man egentlig spiser frukten.. så jeg henvendte meg til facebook.. der du får svar på alt, og annonserte at Elin skjønner ikke helt hvordan ho skal spise et granateple..
svaret jeg fikk var...
... dra ut splinten!

Ingen kommentarer: