mandag, februar 16

i falu-land der kan alt gå ann...

Egentlig burde jeg blogget i går, men av praktiske grunner..m dvs 12 timers reisetid fra Halden til Falun lot det seg dessverre ikke gjøre. Jeg konkluderer med at kollektivtransporttilbudet i sverige er like crap som det er i moderlandet. Men jeg kom meg i det minste helskinnet hit. I morgen er det 9 timers togtur hjemover også.. med 4 overganger, så hvis det er noen som har lyst til å troppe opp på togstasjon i Halden klokken 22.45 for å kjøre meg hjem de siste 700 meterene til leiligheten min ville jeg vært evig takknemmelig.. jeg tror nemlig ikke jeg vil ha mot til å gå!

Huff.. nå hørtes jeg litt negativ ut her, og jeg er egentlig ikke det, jeg bare.. hmm kjenner at jeg kunne gjort mye annet som hadde vært mer fornuftig enn å være akkurat her, akkurat nå! Godt jeg skal hjem i morgen! ;D over til noe morsomt!!!

Lørdag, hvor skal jeg begynne? For det første så våknet jeg av meg selv klokka 08.17 på lørdagsmorgen. For min del så betyr ofte det å våkne akkurat det samme som å sovne igjen i løpet av 30 sekunder, men ikke i dag. Jeg følte meg vel mer som den lille irriterende ungen som står og hopper opp og ned i senga si mens han formidler ordene VÅKEN!!!!!!!!! til sine foreldre slik at de tvinges til å stå opp... dessverre hadde jeg ikke noen og vekke, ingen å plage og heller ikke noe vettug å finne på. Hva gjør man da? jo man koker seg kaffe og spiser en brødskive med makrell i tomat med påfølgende glass kald melk.. mmm... rart at det er så små ting som gir en god start på dagen. Etterhvert fikk jeg faktisk litt liv i "fremmed" også.. og jeg klarte med en enkelhet å narre henne til å bli med en tur til det store utland, rettere sagt en poltur. Carlsberg og vin skulle kjøpes inn.. de små grønne skulle konsumeres i løpet av kvelden mens vinflaskene har fått æren av å fylle den fantastiske vinhylla jeg har i mellom kjøkkenskapene mine!

For å si det på en mild måte så fikk de "skjønne grønne" bein å gå på i løpet av kvelden. Var bare fantastisk morsomt fra begynnelse til slutt. Jeg påstår jo til stadighet at jeg ikke er noen "by-jente" men jammen kan jeg ta feil av meg selv noen ganger også. dansing 2,5 timer i strekk kvalifiserer vel til tittelen bygjenger. merkelig nok følte jeg at jeg skled inn i gjengen av overhypre danseglade festløver som sørget for høy temperatur på dansegulvet. Jeg danset faktisk så mye at jeg slet ut meg selv til nachspielet og sovnet først av alle i sofakroken godt passet på av de øvrige festdeltakerene. At jeg ikke våknet opp med sprit-tusj bart og tannkrem under nesa var vel bare ren flaks og en dose godhet fra resten av nachspielet.

Nå sitter jeg da her i Falun, snytt for falukorv og dalarne-hester. Korv med mos over chillimarinert rekesalat med geiteost anytime.. men neida, her skulle det imponeres. Jeg ble ikke så imponert i allefall, men litt rødvin reddet dagen selv om det bare ble med det ene.

Forresten. Jeg trodde ikke det fantes hotellrom uten minibarer i et velferdsland som sverige. Her ligger det jo til og med til rette for at alkoholen kunne vært litt billig, men neida, her er det ikke så mye som en dråpe på flere etasjers hold. Er det normalt? ;D
Uansett så overlever jeg nok! I morgen er det tirsdag og retur til Halden. Onsdag skal jeg jaggu på Quiz og vinne! Opptil flere uker siden sist gang nå! ;D

Ingen kommentarer: