tirsdag, oktober 21

Drypp, drypp... Alt det gode kommer ovenfra!


Å, hør! Det regner i dag (også!). Ikke bare litt regn, men masse deilig kjølig, kaldt regn. Jeg liker regn jeg!

Søstra mi klassifiserte meg som overdrevent positivt da jeg fortalte ho det i sommer. Men hvorfor klage over noe du ikke kan gjøre noe med allikevel? Jeg mener, det slutter jo ikke å regne hvis du bare sutrer.. mest sansynlig så vil regnværet virke ekstra drøyende hvis du går rundt og venter på at det skal gå over.

Jeg velger å glede meg over regnet. Lyden regnet lager når det pisker på ruter og tak, lyden av sildrende vann er ganske koselig og ganske avslappende. En god unnskyldning for å kose seg litt innendørs med pledd, varm te og levende lys. Husker du hvor gøy det var å leke og plaske i vanndammer da du var liten? Det gjør jeg! Var faktisk ganske flink til sprute ned de andre barna. Kanskje vannet var på min side. Det er i hvertfall ikke farlig å bli blaut, det er jo ikke så ofte man går ute når det regner, så regnvått hår og en regnvåt kropp er en skjeldenhet man kanskje burde sette mer pris på. Dagens moral: Tenk på alle de som bor der det ikke regner og må grave hull i jorda etter vann. Jeg sier som metodisten sa, alt det gode kommer ovenfra!

Ingen kommentarer: