onsdag, mai 14

Lavendelstredet here I come



Da er det klart. Jeg skal bo i en by. Ikke hvilken som helst by, men Halden by. Det er jo nesten EU. Tanken er skremmende. Jeg kommer fra og med 1.juli til å bli utsatt for fenomener jeg aldri har måttet ta hensyn til før. Jeg nevner i fleng:trafikkerte veier, brostein, morgenrush(veit egentlig ikke om det finnes i Halden, men best å forbrede seg mentalt), gangavstand til utepils og NABOER.




Jeg runder snart 23 år, og jeg har aldri før hatt naboer i hele mitt liv. Nå kommer det til å bo fremmede mennesker 50 cm unna meg i nabohybelen. Scary. De har innsyn gjennom vinduene til stua/kjøkken, soverommet og tro det eller ei, badet. Skal jeg på noen måte kunne lure naboene mine til å tro at jeg ikke er tilstede i leiligheten må jeg gjemme meg på kottet. Men folk har overlevd med naboer før, så jeg skal vel klare det jeg også. Dessuten har jeg verdens kuleste "Marilyn, Elvis, Brandon, Rita og Audrey gardiner" som jeg kan trekke for hvis det skulle bli for intenst.




Er jo bonus med sentral beliggenhet også da, ingen taxi-regninger på 2000kr når jeg skal hjem fra byen. Utepilsen er kun et steinkast unna. Jeg bor helt alene og kan gjøre hva jeg vil. Mange tenker sikkert automatisk at det burde følge en "med hvem jeg vil" etter den. Og det er sant det også. Til opplysning så skal jeg bo i hybel nr 1, så eventuelle besøkende slipper å traske fyllesyke gjennom hele bofelleskapet tidlig på morgenkvisten. Jeg slipper også å kjøre møkka-E6 hver dag fra Råde til Halden, og det i seg selv er verdt alle naboer i hele verden om dagen. Lei? JA!




Oj, holdt på å glemme noe! Nå har jeg en reel unnskyldning for å reise på IKEA å shoppe nyttige og unyttige ting... Hipp hurra.




Jeg har stor tro på at dette skal bli en fantastisk løsning for meg som om dagen er holdt fange i Rådes dype skoger. Jeg skal nyte den siste mnd på Bekken med fuglekvitter, ingen naboer og privat brygge før jeg skal lære meg å begrense meg med alle mine ting på 40 kvm. Mulig jeg kommer til å kle på meg inni kottet i frykt av at noen skal se meg i undertøyet.. men går vel over det også.

1 kommentar:

Ole Anders Tønsberg sa...

"holdt fanget i rådes skoger" ??
Det hørtes da ille ut med tanke på at det er det stedet du ønsker å "lande på" etter noen år da :)